۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۳۵۷۰۹
خطیب جمعه ساری:

 آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک ملت ایران هستند

خطیب جمعه ساری آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن درجه یک ملت ایران و نظام اسلامی دانست و گفت: مسؤولان کشورمان باید بدانند که رویکرد آمریکایی ها در برابر ملت ایران هیچ گاه تغییر نکرده و نمی کند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه هاب عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فضائل جمعه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با مراجعه به روایت مشاهده می‌کنیم که شب‌ها و روزهای جمعه ماه مبارک رمضان در لسان احادیث کمتر از شب قدر نیست.

 

وی با بیان این که لسان اهل بیت(ع) از عظمت و بزرگی جمعه‌های ماه مبارک رمضان حکایت دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده بهینه شود، افزود: هر لحظه از ماه مبارک رمضان فرصتی برای نزدیکی با خداوند سبحان و طلب غفران است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه جمعه‌های ماه مبارک رمضان فضیلت و برتری نسبت به سایر جمعه‌های ماه‌های دیگر دارد، تصریح کرد: همه موجودات الهی از آغاز تا سرانجام با پیامبر (ص) و اهل بیت طاهرین بیعت کردند.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده مردم روزه دار در راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس گفت: امام راحل با روح قدسی و بصیرت مثال‌زدنی که داشتند ایامی را نامگذاری فرموده‌اند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شده‌اند و هر روز بیشتر به عمق آنها و ضرورت گرامیداشت این ایام پی می‌بریم.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از روزهای ماندگار انقلاب اسلامی نامگذاری روز جهانی قدس است، افزود: این روز را می‌توان روز احیای ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی دانست.

 

امام جمعه موقت ساری تصریح کرد: امام خمینی(ره) خطر غده سرطانی به نام اسرئیل غاصب را برای همه مسلمین جهان گوشزد کرد و روزجهانی قدس را روز مقابله مستضعفان با مستکبران نامید و امروز شاهدیم که این روز هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند و به یک نقطه عطفی برای همه انسان‌های آزاداندیش تبدیل شده است. 

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که روز قدس از برجسته‌ترین یادگارهای امام راحل است و نشان دلدادگی امت ایران اسلامی به آرمان‌های امام، شهدا و ولایت رهبری است، بیان داشت: ملت با بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی هر ساله در چنین روزی با لبیک به ندای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات خود می‌افزایند و با شور و شعور در این روز بزرگ از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کنند.

 

وی با تجلیل از حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز گفت: حضور حداكثري اقشار مردم در راهپيمايي روز قدس بذر يأس و نااميدي را در دل رژيم اشغالگر غاصب و همدستانش مي كارد.

 

حجت الاسلام قاسمی راه‌اندازي جنگ های قومیتی از سوي دشمنان اسلام و ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان را از مهم ترين اقدامات صهیونیست ها عليه كشورهاي مسلمان به منظور ضربه وارد كردن به هويت اسلامي دانست و افزود: بايد براي مبارزه با اين اقدام دشمنان هوشيارانه وآگاهانه گام برداريم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که روز قدس روز وحدت و يکپارچگي امت اسلام در برابر دشمن صهيونيستي است، ادامه داد: در حالي‌که بسياري از سران کشورهاي غربي و عربي در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي سکوت کرده‌اند، بيداري ملت‌هاي اسلامي مي‌تواند نقش تعيين کننده‌اي در تحولات منطقه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان مادامی که ملت ایران در صحنه حضور داشته جرأت نفوذ به ایران را در سر نخواهد پروراند، افزود: یهودیان در زمان پیامبر اسلام (ص) نبی مکرم اسلام را مورد آزار و اذیت قرار داده و پیمان شکن بوده و خدعه افکن بوده و هستند و هیچ اعتقادی به قوانین بین المللی ندارند.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه یهودیان آدم‌کش و کودک‌کش هستند و اهل پیمان بستن نیستند، تصریح کرد: یهودیان رژیم صهیونیستی به دنبال غصب فلسطین مقدس بوده تا اسلام را در این منطقه از جهان دور کنند.

 

وی با بیان اینکه دولتمردان عرب نیز با کودک کش‌ها و غاصبان صهیونیستی هم‌پیمان هستند، افزود: متأسفانه امروز کشورهای مدعی دفاع از دین و اسلام حامی اصلی جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان این که امیدواریم ماه مبارک رمضان توأم با برکت و پیروزی برای ملت ایران باشد، افزود: باید معنویت حاصل از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان پس از این ماه نیز حفظ شود.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به این که پس از پایان ماه مبارک رمضان شاهد موج جدیدی از سفرهای تابستانه به استان خواهیم بود بر ضرورت هماهنگی گامل دستگاه های فرهنگی به منظور جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: باید استفاده از مواهب طبیعی استان نظیر دریا و جنگل با حفظ حریم فرهنگی و دینی مردم باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با این که دشمن از همه ظرفیت های خود برای نفوذ فرهنگی در کشور استفاده می کند، بیان داشت: مسؤولان کشورمان بدانند که نفوذ فرهنگی صدها برابر خطرناک تر از نفوذ اقتصادی است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش پایانی سخنان خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن درجه یک ملت ایران و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورمان باید بدانند که رویکرد آمریکایی ها در برابر ملت ایران هیچ گاه تغییر نکرده و نمی کند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که آمریکایی ها در 37 سال گذشته هر آن چه که در توان داشتند برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده کردند، گفت: امروز نیز پس از بحث مذاکرات هسته ای نیز  آنها همه توان خود را برای اخلال در روند مذاکرات و توافقات پس از آن به کار گرفته اند./950/201/ب2

ارسال نظرات